5 things about Chef

>> Sunday, September 13, 2009

5 fakta,hakikatnya n seronoknya tentang CHEF...(special 4 my hubby)

*cipta sendiri okey...


1.Fakta- kawen chef x perlu masak...Bila aku kata,aku kawen ngan chef..semua orang kata "wah syiok nya dapat makan sedap2..
Hakikatnya - Chef x masak kat umag okey...dah dia keja chef,wat do u espect when he is at home...??xkan nak masak kat umah lagi...
Seronoknya - Bila ada function kat umag..kengkawan slalu puji masakan sedap macam kat hotel..Dah namanya laki aku chef doh!!!!masak kat restaurant ke..hotel ke..umag ke...kalo chef yang masak confirm sedap




2.Fakta - Chef = Kreatif...n suka kecantikan
Hakikatnya - Terlebih kreatif..sampai x tercapai akal mu...!Kalo bule semua dia nak decorate...semua nak touch up...kat umag siap perang idea ngan bini nak cantikan umag..nak buat umag konsep itu ini...
Seronoknya - Muka aku nie pun dia nak touch up okey....maknanya dia tau apa itu make up,so bila nak beli brang make up x penah nak halang..siap suruh beli ok..siap bagi duit!!!Itu blom termasuk perfume segala bagai..siap belikan n rekemen kan mana perfume yang best...hahaha
3.Fakta - Chef mulut lazer n panas baran...
Hakikatnya - yaaa btoll....sesungguhnya teramat lazer...so jaga2 buat staff kitchen..ada gak nanti melayang periuk belanga kat restaurant..
Seronoknya - mulut lazer n panas baran tuh tetap makan masakan aku kat umag...tetap bawa aku jenjalan naik bike dia hehehe



4. Fakta - Chef itu lelaki lembut..
Hakikatnya - Hotak hang lembut!!!!gagah perkasa okey...
Seronoknya - Dia hanya romantik kat bini..hahahaha

5. Fakta - Kerjaya chef itu best...(professional)
Hakikatnya - keja mengalahkan bangla..pulic holiday ke...weekend ke...kena keja gak!!yang x beshnya tuh raya pun bule keja..!si isteri yang baik cam aku nie terpaksa la berkorban x beraya sama..(nie kena masa aku 1st year kawen) this year...no no no..kena raya beb!!
Seronoknya - bule makan free ..dia sign je kalo nak makan apa..x payah kuar duit..tapi kena makan kat tempat keja dia la..jan plak dia keja kat restaurant mintak makan free kat hotel...apa kejadahnya!!!hahaha





2 comments:

IronChefMalaya September 13, 2009 at 9:06 PM  

ia la tuhhhh............betol sangat la tuh....sampai nangis2 kekadang di buatnya...biasa la....adat dunia....janji tempoh.....huhaha

MamaRoyd September 16, 2009 at 9:53 AM  

Tau xpe..
Anywa..Love u so much..
hehehe

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

StoryTeller

StoryTeller

StoryMoryBaby

StoryMoryBaby

Royd's Footprint


StoryListener

StoryListener

Meet The Chef

Meet The Chef

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP